De Reis - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Ruud Gubbels - WaarBenJij.nu De Reis - Reisverslag uit Heathrow, Verenigd Koninkrijk van Ruud Gubbels - WaarBenJij.nu

De Reis

Door: Ruud

Blijf op de hoogte en volg Ruud

06 Februari 2014 | Verenigd Koninkrijk, Heathrow

De titel van het eerste verslag had kunnen zijn: "de voorbereiding", maar omdat niemand het interessant vind hoeveel kilo mijn baggage is (erg weinig) , of ik er zin in heb (stomme vraag), wat ik in NL allemaal nog aan het doen was etc, begin ik gewoon met de reis.

In alle vroegte vertrokken naar Schiphol... blablabla afscheid....wachten op gate....koffie gehaald, te veel en te heet, helft weggegooid, vliegtuig in... Engelse crew 1000x vriendelijker dan ik ooit heb gehad bij andere maatschappijen...blabla.... Heathrow landen...

ohja Heathrow, daar waar ik 7 uur door heb mogen brengen, waarvan 1,5 in de rij. Meest inefficiënte, edoch vriendelijke, baggagecontrole. Stond ramvol, later nog voller en pas toen mensen zich horizontaal op elkaar gingen stapelen in de rij voor de baggagecontrole, kwam er een 'madam' wat extra rijen open zetten. Goed, geeft nix, ik had immers 7 uur overstap-tijd, die ik overigens niet zelf ingepland had, maar dat is voorbereiding en daar wilde ik het dus niet over hebben. Wel is het vervelend als de Indiase vrouw en de Amerikaanse man achter mij zuchtend in een discussie komen en mij daarbij proberen te betrekken. ik sprak op dat moment geen Engels en zette mijn mp3-speler (vol met Engelstalige muziek) weer aan.

Heathrow in dus en ja maar beetje rond gaan lopen, koffie halen. "what name should I put on your order?" Ja, probeer dan maar eens Ruud te zeggen, dat is niet beleefd! Veel naamgenoten zullen verwijzen naar "van Nistelrooy" maar ik heb jaren geleden gekozen voor een alias; Hank.

Wachten op Heathrow, blablabla, wachten, telefoon leeg, oplaadpunten vol, proberen te slapen in een houten stoeltje....vliegtuig in.
In het vliegtuig zat ik uiteraard krap, aan het raam, boven de vleugel. Na even mijn single-serving friends (movie quote!) geholpen te hebben met hun baggage, wilden ze graag een gesprek aangaan. Prima lui, die Canadezen! Toch weer een uur van de 11,5 gevuld en ze hebben mij al het eten en drinken dat ze niet op kregen bij mij neergezet. Honger heb ik niet gehad, slaap kwam door een aantal rode wijntjes ook nog aanzetten!
Mijn eigen touchscreen met zeker 10 nieuwe films die ik nog niet had gezien, nogmaals vriendelijke Britse crew en toch nog zicht op een zonsopkomst, boven het Afrikaanse continent.
De landing op Cape Town Airport is geweldig. Je vliegt over de stad en de Tafelberg, langs Robbeneiland en het is meteen zonnig en warm, zelfs om 7.00.

Er staan wat foto's die bij het verslag horen!

Morgen het vervolg; Het 'Huis'

  • 08 Februari 2014 - 20:55

    Mummy:

    een goed begin is het halve verslag. Kan niet wachten op het vervolg. keep me posted

  • 09 Februari 2014 - 00:11

    Marja:

    Ik vond het op de foto al een kleine koffer! Maar goed, ik kan ook gewoon nooit kiezen wat ik wel en niet meeneem. Fijn dat de reis voorspoedig verlopen buiten de krappe plaatsen in het vliegtuig. Veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Ik ben Ruud, student aan het Instituut voor Leraar en Scholing aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen voor de opleiding docent scheikunde. Ik ga tussen februari en juli naar de provincie Theewaterskloof in Zuid-Afrika om daar werk te verrichten voor de Elgin Learning Foundation.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 8250

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: