Golf - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Ruud Gubbels - WaarBenJij.nu Golf - Reisverslag uit Genadendal, Zuid-Afrika van Ruud Gubbels - WaarBenJij.nu

Golf

Door: Johnny Utah

Blijf op de hoogte en volg Ruud

15 April 2014 | Zuid-Afrika, Genadendal

Terwijl de eerste aflevering van het nieuwe seizoen Game of Thrones zich de rondte liet gaan (Nederlands downloadverbod, het zal wel), stak de West-Kaap de draak met het langverwachte vervolg van de saga. De warmte in de West-Kaap keerde terug, bijna een week 30+, en dat bracht veel met zich mee, al dan niet bedoeld. “Winter is coming”, jou ma se!

In de warme golf van positiviteit werd ik in de eerste stageweek na de vakantie verleid tot een gesprek met de docent in wiens science klassen ik mij laat verbazen door verschillen. In dat gesprek heb ik gevraagd, gesmeekt, gesteld en geboden dat ik les zou gaan geven, beginnend met 1 les, uitzicht op meerdere lessen per dag. Ik zag dat het hem moeite koste om mij deze lessen te gunnen, om het roer uit handen te geven, maar de golf van positiviteit trof ook hem en mijn glimlach cloeide over op zijn gezicht en hij zei: “are you ready?”. - “none of us is ever ready” (Stark)

De golf deinde verder op de volgende dag. Daar waar het weekend daarvoor inbraak was getracht in de huisjes op de heuvel, kwam de verlossing; een nieuw beschikbaar huis voor ons vieren. Lizelle (begeleider), Thomas, Thijs en ikzelf mochten ’s ochtends inspectie doen in het beschikbare huis. Om elf uur waren op locatie George Grey 15, dezelfde straat als 3 andere huizen van ons, midden in een gezellige buurt, op slechts enkele meters boven de hoofdstraat. Om 15.00 was de verhuizing, na poets- en sjouwhulp van menig stagegenoot, nagenoeg compleet. Zo snel kan het gaan, als je maar graag wil. Na 2 maanden klein, hoog, zonder douche en met half werkend Wi-Fi te hebben gewoond, zitten we nu in een huis waar alle 17 Genalers onder het afdak kunnen braaien of in de woonkamer kunnen zitten, of in de keuken, of achtertuin, of voortuin, of garage. Vrek, met een beetje duwen past de hele groep in elk van de vier slaapkamers, bijkeuken of badkamer met werkend douche en aparte WC!

Een golf vormt zich op en neer, berg en dal, van +1 naar -1 en weer terug. De Wi-Fi man vond het in het weekend te warm om op het dak te staan en gezien het gisteren regende, kon hij uiteraard het dak ook niet op. De regen bracht ook minder nieuws met zich mee. De auto had dermate schade opgelopen (naar zeggen van de verhuurder, in wie wij nu weinig vertrouwen meer hebben) dat de reparatie meer zou kosten dan de borg. De borg is daarmee weg. T&T (Thijs en Thomas) kregen een nieuwe auto mee, maar daar zit uiteraard weer een nieuwe borg bij. Gelukkig van de eerste keer geleerd en de auto nog net niet binnenstebuiten gekeerd om hem te controleren. “No, I just checked everything, the car is fine” Ja op 2 banden, 1 koplamp, 1 remlicht, 1 ster in de ruit en een aantal niet gemarkeerde deukjes na. “Trust no one. And keep your dragons close” (Lannister)

De ZAR doet ook mee met de golfbeweging. Daar waar hij in februari nog ruim boven de 15 per Euro uitkwam, zakte hij vorige week tot dichtbij de 14. Alsof de golfbeweging van mijn saldo/tijd-diagram nog niet vaak genoeg tussen sin(π) en sin(2 π) zit...
Zo deinen we maar mee met de golven en leggen we de focus naar voren. De ZAR doet mee; 14,52 is afgerond 15. Observaties van lessen gisteren en vandaag gedaan tijdens science, om me voor te bereiden op de eerste lessen.
Onderwerp: “golwe en lig”.

  • 19 April 2014 - 09:45

    G.Scholl:

    Dus je gaat nu les geven!!
    Aan de foto te zien is het een groot huis, mag ook wel hè boy.
    als Annemarieke komt dan heeft die toch ook een beetje luxe.
    En verder wensen oma en opa je een prettige Pasen Houdoe !

  • 22 April 2014 - 09:56

    Jacques:

    Ha Ruud,

    Je moet wel radeloos geweest zijn dat je gaat bungee jumpen omdat je geen les kan geven ; -) . Mooi dat jullie nu een luxer huis betrokken hebben. Succes met de Science lessen en have fun.

    Groeten,

    Jacques

  • 22 April 2014 - 22:32

    Kees-Jan:

    Fijn dat je in een ander huis bent. je hebt echt pech en ik vind het rot, dat ik niets voor je kan doen. Zal ik Karin nog eens vragen om wat meer voor je te doen? Laatsten me weten.
    Er is 1 voordeel van de hele situatie: je schrijft er wel mooie stukjes door! ;-)
    Groetjes,
    Kees-Jan

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruud

Ik ben Ruud, student aan het Instituut voor Leraar en Scholing aan de Hogeschool Arnhem en Nijmegen voor de opleiding docent scheikunde. Ik ga tussen februari en juli naar de provincie Theewaterskloof in Zuid-Afrika om daar werk te verrichten voor de Elgin Learning Foundation.

Actief sinds 02 Jan. 2014
Verslag gelezen: 389
Totaal aantal bezoekers 8265

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 01 Juli 2014

Zuid-Afrika

Landen bezocht: